نقد و بررسی پیانو دیجیتال بلوتنر e-Klavier

پیانو دیجیتال بلوتنر مدل e-Klavier که بلوتنر آن را شبیه‌سازی پیانو آکوستیک هم می‌نامد، در لایپزیگ آلمان، همان جایی که پیانوهای آکوستیک بلوتنر ساخته می‌شوند، طراحی و ساخته شده است. به گفته‌ی بلوتنر این پیانو با تمام پیانوهای دیجیتال قبلی فرق دارد و بیشترین شباهت را به پیانوهای آکوستیک (مکانیکی) نسبت به مدل‌های دیگر دارد. در ساخت این پیانو از رویکردی استفاده شده که به کار بردن سیم آلیکوت (چهارم) که پیش از این در پیانوهای آکوستیک استفاده می‌شدند را ممکن کرده است. به علاوه در این مدل پیانو، قابلیت تولید هارمونی‌های پیشرفته هم وجود دارد.

e-Klavier1

e-Klavier پنج مدل در سه سبک دارد:

  • PRO-88: کیبورد حرفه‌ای مخصوص اجرا با قابلیت حمل و جدا شدن پایه
  • e-Klavier1 – e-Klavier2 – e-Klavier3: با استایل پیانو دیواری آکوستیک
  • Pianette: با نمای مدرن و استایل مبله

Pianette

پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های PRO-88، e-Klavier1 و e-Klavier3 را حتما امتحان کنید تا به راحتی و سادگی کار با یک پیانو دیجتال پی ببرید.
یک نکته‌ی مثبت راجع به e-Klavier این که کار با آن به اندازه‌ای راحت است که نیاز به استفاده از راهنما نیست. دسترسی به تمام صداها و قابلیت‌ها تنها با ۹ دکمه فراهم شده است. به علاوه کیبورد حرفه‌ای مخصوص اجرا، e-Klavier یک نمایشگر ال‌سی‌دی هم دارد که نوازنده می‌تواند به کمک آن پارامترهای مختلفی مثل صدا و کوک را تنظیم کند. تعداد کم دکمه‌های تعبیه شده در e-Klavier باعث شده تا این پیانو از پیانوهای دیجیتال فاصله بگیرد.

e-Klavier1 قادر است بیست و پنج صدا شامل هارپسیکورد، گرند، الکتریک و پیانو سیمی و همچنین ترکیب آن‌ها را تولید کند.
e-Klavier3 و PRO-88 قادر به تولید بیست و هشت صدا هستند که همگی به راحتی به کمک رابط کاربری تعبیه شده روی ساز، در دسترس هستند.
از جمله قابلیت‌های دیگر e-Klavier می‌توان به ضبط آهنگ و اِفِکت‌های دیجیتالی اشاره کرد.
همچنین امکان دانلود صدا از طریق اتصال به اینترنت هم برای این پیانو وجود دارد.

صدای گرند تولیدشده آنچنان خوش‌صدا است که می‌تواند با یک پیانو آکوستیک رقابت کند. صدای پیانو الکتریک تولیدشده توسط e-Klavier بسیار متقاعدکننده است. همچنین می‌توان گفت صدای هارپسیکورد تولیدشده به شدت واقعی و لذت بخش است و اما باید اشاره کرد که صدای پیانو سیمی تولیدشده بهترین نوع ممکن نبوده ولی در عین حال نواختنش سرگرم‌کننده است.

e-Klavier2

اشکال اصلی این مدل پیانو که بیشتر در e-Klavier1 و e-Klavier3 به چشم می‌خورد، کیفیت صدا در بلندگوهاست که تهی و مرده به نظر می‌رسند. نکته‌ی جالب این است که در مورد مدل PRO-88 با وجود اینکه تعداد و قدرت بلندگوها کمتر است اما کیفیت صدا بهتر و واقعی‌تر است؛ شاید دلیلش موقعیت مکانی متفاوت آن‌ها باشد.

در مورد صدای گرند، جالب است بدانید در صورتی که از هدفون استفاده شود، کیفیت صدای تولیدی در تمام فرکانس‌ها بهتر شنیده می‌شود.
نکته‌ی دیگر اینکه e-Klavier قابلیت بلوتوث هم دارد که به نوازنده این امکان را می‌دهد بلندگو به پیانو اضافه کند.
این مدل پیانو برای نوازده‌ای که به دنبال تجربه‌ی واقعی نواختن با پیانو دیجیتال است، یک پیانو کاملا استثنایی است. تجربه‌ی نواختن با این پیانو به همراه هدفون و کیفیت بالای صدای تولیدی، آن را نسبت به تمام مدل‌های مشابه متمایز و برتر می‌سازد.

PRO-88

جابه‌جا کردن مدل PRO-88 با وزن تقریبی بیست و شش کیلوگرم کار نسبتا راحتی نیست اما با این وجود استفاده از این مدل برای تور کنسرت بسیار مناسب است؛ می‌توان گفت PRO-88 جز بهترین پیانوهای دیجیتال محسوب می‌شود.
مدل e-Klavier1 به دلیل ظاهر شکیل و زیبایی که دارد برای کسانی که به دنبال پیانو با ظاهر زیبا و مناسب برای دکور آپارتمانشان هستند کاملا مناسب است. اما می‎‌توان گفت e-Klavier3 در بین سایر استایل‌ها، بهترین ظاهر را دارد.
مدل‌های e-Klavier1 و e-Klavier3 نه تنها به دلیل ظاهرشان برای دکور منزل مناسب هستند بلکه برای آموزش نوازندگی جایگزین خوبی برای مدل‌های پیانو دیواری و پیانو گرند محسوب می‌شوند.

منبع: Piano Buyer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *