تصویر سه‌بعدی موتسارت

ترسیم چهره‌ی موتسارت توسط هنرمند ایرانی

هادی کریمی، هنرمند جوان ایرانی یک پرتره‌ی سه‌بعدی رنگی از موتسارت ساخته است که بسیار جالب است. این هنرمند با مطالعه‌ی چهار نقاشی معتبر از بزرگسالی موتسارت توانست یک چهره‌ی واقعی از او ترسیم کند. نقاشی‌های چهره‌ی موتسارت با همدیگر بسیار متفاوت‌اند. کریمی دقت و تمرکز خود را بر ویژگی‌های اصلی مشترک بین این اثرها قرار داد و توانست چهره‌ی موتسارت را خلق کند. او در توضیحات این اثر در اینستاگرام خود نوشت:
«هر چهار پرتره‌‌ای که از بزرگسالی موتسارت هست، بخاطر واقعی بودنشان همواره مورد تحسین بوده‌اند اما همیشه اینطور بوده که دست‌کم یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک موتسارت به تفاوت‌های بارز میان موتسارت و این آثار اشاره کرده‌اند. من تلاش کردم روی ویژگی‌های مشترکی کار کنم که بر سر آن‌ها توافق هست.»

پرتره‌های موجود از موتسارت که این هنرمند آن‌ها را برای خلق اثر خود مطالعه و بررسی کرده است:

1. پرتره‌ای که در زمان حیات موتسارت در سال 1777 توسط مارتینی بولوگنا کشیده شد.

Mozart Martini bologna

2. یک نقاشی از موتسارت در کنار خواهر و پدرش که توسط یوهان نپوموک دلا کروچه در حدود سال 1780 کشیده شده. تصویر روی دیوار نیز پرتره‌ی مادر موتسارت است که بر اثر بیماری درگذشته.

تصویری از موتسارت در کنار خواهر و پدرش

3. و در نهایت مشهورترین پرتره‌ی موتسارت که پس از مرگ او و در سال 1819 توسط باربارا کرافت کشیده شد:

مشهورترین پرتره‌ی موتسارت

هادی کریمی با استفاده از این نقاشی‌ها موتسارت را به این شکل ترسیم کرد. به گفته‌ی او اگر موتسارت زنده بود احتمالا چیزی شبیه این اثر بود.

این اثر هنری با استفاده از نرم‌افزار ZBrush ساخته شده و از طریق Substance Painter بافت رنگی به آن اضافه شده است. این هنرمند پرتره‌هایی از باخ، بتهوون و شوپن نیز رسم کرده است:

«ما با این سمفونی‌های زیبا و ملودی‌های به‌یادماندنی بزرگ شدیم اما آیا ذهن‌های درخشانی را که این آثار را آفریده‌اند می‌شناسیم؟ گاهی از آن‌ها فقط یک نام می‌دانیم یا اگر خوش‌شانس باشیم یک نقاشی یا عکس سیاه و سفیدشان را دیده‌ایم که با آن‌چه واقعا بوده‌اند تفاوت زیادی دارد. من در این سری از بازسازی‌ها از منابعی مثل عکس، نقاشی و ماسک مرگ یا زندگی (مجسمه‌هایی که با قالب‌گیری از صورت فرد در زمان حیات یا پس از مرگ او ساخته می‌شود) استفاده کرده‌ام. البته در کنار همه‌ی این منبع‌ها، درباره‌ی ویژگی‌های شخصیتی این افراد نیز مطالعه کرده‌ام تا بتوانم آن را در حالت‌های چهره‌شان انعکاس دهم.

منبع
Classic FM

1 دیدگاه دربارهٔ «ترسیم چهره‌ی موتسارت توسط هنرمند ایرانی»

  1. درود بر شما.
    پرتره بسیار زیبای از موزارت در سایت شما دیدم. آیا برای فروش هم دارید؟ آگر دارید بهای آن چند است؟
    با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *