جایزه‌ی انجمن صنعت موسیقی آمریکا

جوایز Riaa براساس تیراژ آلبوم‌های موسیقی

انحمن صنعت ضبط آمریکا، RIAA (Recording Industry Association of America) یک سازمان تجاری است که از شور و نشاط خلاقانه و مالی شرکت‌های بزرگ موسیقی حمایت می‌کند و آن را ارتقا می‌بخشد. اعضای این انجمن از پرشورترین و باانگیزه‌ترین افراد صنعت ضبط موسیقی در جهان هستند. آن‌ها با سرمایه‌گذاری روی هنرمندان خوب و مستعد به آن‌ها کمک می‌کنند تا استعدادها و توانمندی‌های بالقوه‌ی خود را شکوفا کنند و بتوانند با طرفداران خود راه ارتباطی داشته باشند. اعضای RIAA حدود ۸۵ درصد از تولیدات قانونی موسیقی در آمریکا را خلق، تولید یا توزیع می‌کنند.

حدود چهل سال پیش اعضای این انجمن ایده‌ای خلق کردند که براساس آن، آثاری که با استقبال و فروش بالایی مواجه می‌شوند مورد تمجید و تحسین قرار گیرند. به این منظور این انجمن جایزه‌های Diamond (الماس)، Gold (طلایی) و Platinum (پلاتینی) را طراحی کرد. این جایزه‌ها براساس تعداد فروش یک اثر به آن تعلق می‌گیرد. بدون درنظر گرفتن این‌که آن اثر اولین کار یک هنرمند است یا بزرگ‌ترین اثر اوست.

رده‌بندی آلبوم‌های موسیقی براساس جایزه‌های Riaa

آلبوم طلایی (Gold): آلبوم‌هایی با فروش پانصدهزار نسخه.

آلبوم پلاتینی (Platinum): آلبوم‌هایی با فروش یک میلیون نسخه.

آلبوم چندبار پلاتینی (Multi-Platinum album): آلبوم‌هایی با فروش دو میلیون نسخه.

آلبوم الماسی (Diamond album): آلبوم‌هایی با فروش ده میلیون نسخه.

ادل جایزه‌ی الماس را برای فروش ده میلیون نسخه از آلبومش دریافت کرد.

در دنیای امروز، به‌دلیل وجود انواع خریدهای اینترنتی و بسترهای فروش و پخش آنلاین موسیقی، فروش فیزیکی آلبوم‌های موسیقی بسیار اندک است. از این رو ارزیابی فروش آلبوم‌ها درمقایسه با گذشته دشوارتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *