گیتارهای کمپس

درباره گیتارهای کمپس

 کمپانی کمپس در سال ۱۹۴۵ با هدف ساختن سازهایی مطابق نیازهای تخصصی موزیسین‌ها تاسیس شد. موسس این کمپانی، خوان کمپس، به واسطه علاقه و اشتیاقش  به موسیقی و به طور خاص به ساز گیتار و فن‌ورزی و کار با چوب، تصمیم گرفت نام خود را در زمره تولیدکنندگان این ساز ثبت کند. امروزه فرزندان او جوردی و خاویر کمپس مدیریت شرکت را به عهده دارند. آن‌ها از سن کم در شرکت نزد پدر خود کار یاد می‌گرفتند و علاقه زیادی به تجارت صنایع دستی داشتند. بیش از ۷۰ سال تجربه ضامن تعهد آن‌ها در قبال هنر دست و کیفیت محصولاتشان است. کمپس برای حفظ استانداردهای کیفی و اصول استادی، همه محصولاتش را در کارگاهش در جیرونا (اسپانیا) می سازد؛ آن هم بر اساس روش‌های سنتی که سال ها گیتارسازهای اسپانیایی معروفی مثل آنتونیو تور استفاده می‌کردند:

ساختار گیتارهای اسپانیایی به گونه‌ای است که نیازمند یک کار عمیق و زیاد، انتخاب چوب، سوار کردن، جلا دادن و پولیش کردن است و همه این مراحل فقط با وجود کارکنانی با کیفیت و یک کنترل کیفی جدی بر تمام این فرایند میسر است. بنابر این، گیتارسازهای ما در هر مرحله بر کیفیت کار نظارت می‌کنند. علاوه بر این، همه کارکنان حرفه‌ای ما تجربه‌های خوبی در فن ساخت گیتار دارند و کمپانی هم سطح آموزش آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

علی رغم طبیعت سنتی شرکت، فرهنگ سازمانی ما بر نوآوری‌های مداوم در توسعه محصولات استوار است.  

کارخانه کمپس در دهکده زیبای پرکس در جیرونا یا خیرونا در اسپانیا قرار دارد.

قابلیت‌های مختلف گیتارهای کمپس

کمپانی کمپس برای گیتارهایی که تولید می‌کند قابلیت های مختلفی را برمی‌شمرد که به طور گذرا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
مهمترین اولویت کمپانی کمپس برای تولید گیتارهایش داشتن قابلیت نوازندگی است. دسته‌های گیتارهای کمپس به خاطر استفاده از تراس رود، باریک‌تر و با ارگونومی بهتری هستند. این ویژگی در کنار یک تنظیم دقیق اکشن براساس نیازهای تک تک مشتری‌ها (دانش‌آموزان، نوازندگان سبک کلاسیک، نوازندگان سبک فلامنکو و نوازندگان گیتار الکتروآکوستیک) یک قابلیت نوازندگی عالی را فراهم می‌کند.

دسته این سازها به گونه‌ای طراحی شده است که بر قابلیت نوازندگی تاثیر می‌گذارد، خستگی را کاهش می‌دهد و احتمال آسیب را کم می‌کند. از آن‌جا که کمپانی کمپس به اهمیت این موضوع آگاه است، در این زمینه مطالعات زیادی انجام داده و برای طراحی دسته هزینه‌های زیادی صرف کرده است.

یک تراس رود قابل تنظیم که در دسته این گیتارها قرار دارد امکان تنظیم و کنترل صاف بودن صفحه انگشت‌گذاری را فراهم می کند.

دسته گیتارهای کمپس بخش ارگونومی ایده‌آلی دارد و امکان نوازندگی عالی در سبک‌های زیادی فراهم می‌کند. این ساز هنگام نوازندگی حس خوبی از لحاظ تماس دست می‌دهد، علاوه بر این، دست به راحتی روی دسته حرکت می‌کند و نیازی نیست فشار و نیروی زیادی صرف کند. وقتی که اولین بار این ساز را در دست می‌گیرید احساس بسیار خوشایندی پیدا می‌کنید و با گذر زمان این احساس در شما تقویت خواهد شد.

سیستم امپلیفیکیشن منحصر به فرد این ساز، از یک خرک شش‌تکه روی پل استفاده می‌کند و این باعث می‌شود که هر سیم به صورت جداگانه بتواند سیگنال خود را به صورت جداگانه به پیکاپ منتقل کند. در نتیجه یک تعادل بدون نقص برای هر سیم فراهم می‌شود.

Hermanos Camps

از میان گیتارهای کمپس، گیتارهای (Hermanos Camps) یک سری ویژه هستند که به دست خانواده کمپس، به ویژه برادران کمپس (خاویر و جوردی) ساخته می‌شوند. این گیتار‌ها به طرزی هنرمندانه و منحصر به فرد و با استفاده از منتخبی از بهترین چوب‌ها و با لعاب‌هایی با کیفیت ساخته شده‌اند. از جمله این گیتارهای ویژه، گیتارهای فلامنکویی هستند که به شیوه‌ای منحصر به فرد و با روش‌های فنی هنرمندانه ساخته شدند و مورد تایید نوازندگان صاحب‌نامی مثل مانوئل گرانادوس هستند:

گیتارهای کنسرتی فلامنکو (از جنس سایپروس) نتیجه همکاری جدی گیتارسازهای قَدَر با استاد بزرگ موسیقی مانوئل گرانادوس هستند. این گیتارها همان  طور که از اسمشان برمی آید، برای موزیسین‌های حرفه‌ای و نوازندگان کنسرتی طراحی شده‌اند. آنها تخصص، مهارت فنی و هنرمندی خود را به کار گرفته‌اند تا یک ساز فوق‌العاده ارائه دهند. سازندگان این ساز در ساختن آن چوب‌هایی را به دقت انتخاب کرده‌اند و تکنیک‌های خلاقانه‌ای به کار گرفته‌اند تا بالاترین میزان قابلیت را برای نوازندگی ایجاد کنند. نتیجه، کالایی باشکوه است که کار با آن بسیار راحت است و صدایی ویژه و زیبا دارد.

این ساز باشکوه به طرز دلپذیری سبک و قابل حمل است و ریسپانس قدرتمند و سریعی دارد و می‌تواند صدای درخشان فلامنکو سنتی و نیز صداهای تلفیقی (fusion) معاصر را تولید کند.

برادران کمپس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *