فیلم لوئیس وان بتهوون

لوئیس وان بتهوون، فیلم آلمانی درباره‌ی زندگی بتهوون

همزمان با دویست وپنجاهمین زادروز بتهوون، از فیلمی به نام «لوئیس وان بتهوون» درباره‌ی زندگی این موسیقی‌دان بزرگ رونمایی شد. نام فیلم برخلاف آن‌چه به نظر می‌رسد یک اشتباه تایپی نیست، بلکه نامی است که در فیلم بتهوون را با آن خطاب می‌کنند.

این فیلم دوران های مختلف زندگی بتهوون را به تصویر در آورده است. از روزهای درخشان نبوغ بتهوون تا دوران آخر عمرش که هنرمندی تنها، ناشنوا، تندمزاج و درگیر بدهی‌ها و مشکلات خانوادگی بود. از زمانی که همراه پدرش مشغول یادگیری بود تا آن زمان که در اواخر قرن هیجده به وین می رود تا با هایدن درس بخواند. او در آن زمان قوانین نوشته‌شده در کتاب را زیر پا گذاشته و خانواده و معلمان خود را می‌ترساند. مثلا در تریلر فیلم می بینیم که یکی از معلم های بتهوون به او می گوید: چه کسی این موسیقی ها را گوش می دهد؟ این هارمونی نداشتن و این صداها! این ها با هم هماهنگی ندارند.

با انقلاب فرانسه به بتهوون نوجوان گفته می شود : «صدای آزادی دارد بلندتر می شود و تو می توانی برای این صدا آهنگ بسازی.»

فیلم، اواخر عمر بتهوون را هم به ما نشان می دهد. در آن زمان بتهوون از ناشنوایی خود در عذاب بود و امیدی نداشت که بتواند مانند گذشته به طور کامل زندگی اش را وقف موسیقی کند.

تریلر فیلم

در قسمتی از تریلر یک قطعه از بتهوون پخش می شود که مخاطب را از لحظه های درخشان بتهوون تا تجربه های سهمگین درد و رنج می برد.

کولین پوتز در نقش کودکی، آنسلم برسگات، جوانی و توبیاس مورتی در نقش میان سالی بتهوون به ایفای نقش می پردازند.

نویسنده و کارگردان این فیلم نیکی استین فیلم ساز آلمانی است. فیلم برای نخستین بار در پاییز امسال در جشنواره فیلم بیبراخ نمایش داده شد. و در روز کریسمس از تلویزیون آلمان پخش می شود.

منبع
Classic FM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *