معرفی گیتارهای کوردوبا- سری Mini

گیتارهای کوردوبا گیتارهایی سبک‌وزن و دست‌سازند که به‌شیوه اسپانیایی طراحی شده‌اند. این گیتارها در اندازه‌های ۴/۱ تا فول‌سایز و در رنگ‌ها و تن‌وودها و سبک‌های مختلف ساخته شده‌اند.

سری Mini

مینی‌گیتارهای کوردوبا سبک‌وزن و جمع‌وجورند و در عین حال، برای نوازندگی، قابلیتی مثل گیتارهای فول‌سایز (۴/۴) دارند. این گیتارها اندازه‌ای کوچک اما صدایی قدرتمند دارند و برای تعطیلات، سفرهای جاده‌ای و حتی چرخ زدن در فضای خانه انتخاب بسیار مناسبی هستند.

Mini M

 این گیتار مینیاتوری یک صفحه‌رویی از جنس چوب اسپروس خالص دارد که ترکیب آن با صفحات کناری و پشتی از جنس چوب ماهون، صدایی شفاف و پیچیده تولید می‌کند. دسته یو شکل دارد و پهنای نات آن ۴۸ میلی‌متر است و احساس و فاصله بین سیم‌های آن مثل گیتارهای فول‌سایز است.

Mini O-CE

صفحه‌رویی و صفحات کناری و پشتی این گیتار از جنس چوب اوانگکول (ovangkol) هستند و صدایی غنی و گرم و ظاهری جذاب وغریب به این ساز می‌دهند. مینی‌گیتار O-CE یک کات‌اوی نرم و پیکاپ دوباند کوردوبا دارد. دسته یو شکل دارد و پهنای نات آن ۴۸ میلی‌متر است و احساس و فاصله بین سیم‌های آن مثل گیتارهای فول‌سایز است.

Mini SM-CE

مینی‌گیتار SM-CE در همان نگاه اول از بقیه گیتارهای کوچک متمایز است. این گیتار یک صفحه‌رویی از جنس سدار دارد و صفحات پشتی و کناری آن از جنس اسپلتد مپل است و با روزتی (و بایندینگی) از جنس چوب پداوک برجسته شده است. صفحه‌رویی مقاوم آن از جنس سدار است که باعث تولید صدایی گرم می‌شود و در ترکیب با جنس صفحات کناری و پشتی، سازی می‌سازد که صدای آن بسیار رسا است. ویژگی اصلی مینی‌گیتارهای کوردوبا احساس راحتی است و اینکه فاصله بین سیم‌های آن مانند یک گیتار فول‌سایز است. مینی‌گیتار SM-CE دسته‌ای شبیه حرف U دارد و بایندینگ آن از جنس پادوک است. پهنای نات آن ۴۸ و طول اسکیل آن ۵۱۰ میلی‌متر است.

سری Mini II

در سال ۲۰۱۸ سری Mini II به خانواده کوردوبا اضافه شد. این سری از مینی‌گیتارهای کوردوبا نسبت به مینی‌های استاندارد طول بیشتری دارند و بر خلاف مینی گیتارهای اصلی (که از کوک لا شروع می‌شدند) شامل کوک می است. اکنون، Mini II با طول بیشتر، آن مانع را از بین می برد و اجراهای دوستانه را در می استاندارد آسان‌تر می‌کند و دیگر نیازی به رونویسی آکوردها یا استفاده از کاپو نیست. پیش از این امکان جدید، کوردوبا یک بسته سیم می برای مینی گیتارها ارائه می‌کرد. در طراحی این سری، از دسته های کراس‌اور استفاده شده تا حس و حال آشنا و خوشایند نواختن با یک گیتار فول سایز را به نوازنده بدهد.

Mini II (که در ترکیب سه تن وود موجود است) برای تولید یک صدای قدرتمند به قدر کافی بزرگ و در عین حال برای جابه‌جایی در سفرها و تفریحات به قدر کافی جمع و جور است. این سری شامل مدل‌های Mini II MH، Mini II FMH، Mini II EB-CE است.

سریMini II Bass

این سری از مینی ‌گیتارهای کوردوبا از سال ۲۰۱۹ به سری‌های مینی اضافه شده و افق جدیدی را گشوده‌اند. گیتارهای این سری نیز از گیتارهای مینی استاندارد اندکی بزرگتر هستند. اندازه اسکیل این گیتارها ۵۸۰ میلی‌متر است و نت می را هم دربر می‌گیرد.
عمق زیاد بدنه آن در حالت آکوستیک صدایی کاملا گرد دارد و همچنین با نصب پیکاپ آن (Cordoba MB103) از شنیدن صدایی بم و غنی و قدرتمند شگفت‌زده خواهید شد. این گیتارها با داشتن یک سیم نایلونی که روکش آن از جنس فسفر و برنز است در مقایسه با گیتارهای هم‌اندازه خود صدایی مانند گیتارهای فول سایز دارد.

مقایسه اندازه گیتارهای کوردوبا
مقایسه اندازه گیتارهای کوردوبا

منبع
Cordoba

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *