کانه میسن

شکو کانه میسون، نوازنده جوان ویولن‌سل

کانه میسون نوازنده جوان ویولن‌سل، متولد 4 آوریل 1399 و بزرگ شده ناتینگهام انگلستان است. او سومین فرزند خانواده است و شش خواهر و برادر دارد که همگی اهل دنیای موسیقی هستند. او در شش سالگی آموختن ویولن‌سل را آغاز کرد در حالی که مدت کوتاهی نیز، ویولن نواخته بود. علاقه میسون به ویولن‌سل زمانی آغاز شد که خواهرش داشت در رویداد Stringwise نوازندگی می‌کرد.

این نوازنده جوان، موفق به دریافت جوایز زیادی همچون جایزه موزیسین‌های جوان بی بی سی و نشان شوالیه شده است. وی در سال 2018 و در حالی که 19 سال بیشتر نداشت در جشن عروسی شاهزاده هری و مگان به اجرای موسیقی پرداخت.

شکو در سال 2016 موفق به دریافت جایزه «موزیسین های جوان بی بی سی» شد. او اولین موزیسین سیاه پوستی بود که از زمان راه اندازی این رقابت یعنی سال 1978 این جایزه را دریافت می کرد:

شرکت در برنامه استعدادیابی بریتانیا برای من یک تجربه بسیار خوب برای اجرا در مقابل تماشاچیان همراه با دوربین ها و مصاحبه ها به حساب می آمد. زیرا وقتی به رقابت موزیسین های جوان بی بی سی آمدم با دوربین های کمتری مواجه شدم و اضطرابی نداشتم.

شکو در برنامه استعدادیابی بریتانیا در سال 2015 نیز شرکت کرده بود، در حالی که خواهر و برادر او رقیبانش بودند.

از دیگر جوایز او می توان به هنرمند مرد سال و جایزه کلاسیک بریت به انتخاب منتقدان در سال 2018، بهترین هنرمند کلاسیک در جوایز جهانی با رای عمومی در سال 2020 و دریافت نشان شوالیه گری به پاس خدماتش به موسیقی در سال 2020 اشاره کرد. وی موسیقی دان هایی چون سلیست ژاکلین، استیسلاو روستروپوویچ را در کنار باب مارلی قهرمانان موسیقی خود معرفی می کند.

میسون همزمان با تحصیل در آکادمی رویال لندن، آلبوم‌های تحسین شده‌ای با نشر دکا، از ناشران معروف موسیقی در انگلستان، منتشر کرد.

خانواده میسن

شاید جالب‌ترین نکته درباره این نوازنده، داشتن خواهر و برادرهای زیادی است که همگی اهل موسیقی هستند و در آن استعداد دارند. اجرای خانوادگی آن‌ها در دسامبر 2019 در برنامه تلویزیونی Royal Variety Performance شاهزاده کمبریج و همسرش و مخاطبان دیگر را شگفت‌زده کرد.

پدر میسون در یک هتل رنجیره‌ای لوکس کار می‌کند و مادرش نیز مدتی در دانشگاه بیرمنگام مدرس ادبیات بوده است. هر دو آن‌ها در کودکی سراغ یادگیری موسیقی رفتند اما هیچ‌کدام به صورت حرفه‌ای آن را دنبال نکردند.

خانواده میسن
خانواده میسن
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *