چرا آهنگساز سریال بازی تاج‌ و‌ تخت از ساز پیانو برای پایان نبرد وینترفل استفاده کرد؟

اردیبهشت ماه امسال شاهد پخش فصل هشتم سریال بازی تاج‌‌ و تخت بودیم. آهنگساز این سریال، رامین جوادی، در اپیزود سوم این فصل برای دومین بار از یک قطعه پیانو استفاده کرد. دلیل حضور دوباره این قطعه را از زبان آهنگساز بازی تاج‌ و تخت می‌خوانیم.

آهنگساز سریال بازی تاج‌ و تخت، رامین جوادی، می‌گوید:
«بازگشت قطعه پیانو در پایان نبرد وینترفل در «شب بلند»، اپیزود سوم فصل هشتم، به قطعه پیانو در اپیزود پایانی فصل ششم، «بادهای زمستان»، کاملا عمدی بود». آهنگساز بازی تاج و تخت در ادامه می‌افزاید که وقتی با میگول اسپوچنیک، کارگردان سریال، صحبت کردم و هنگامی که دیوید بنیوف و دان ویس به استودیوی من آمدند و ما کار روی این اپیزود را شروع کردیم، همه ما بر سر این موضوع توافق داشتیم که مجددا باید از یک قطعه پیانو در این اپیزود استفاده کنیم، درست مثل قطعه «نور هفت»، قطعه‌ای که در پایان فصل ششم، استفاده کردیم.

اولین باری که آهنگساز سریال بازی تاج و تخت از پیانو در این سریال استفاده کرد؛ یعنی در سکانس پایانی فصل ششم، حضور قطعه پیانو، نشان از اتفاقی شوم داشت. با ورود این قطعه به صحنه شما متوجه شدید که «سرسی»، اولین کسی که ملکه وستروس شد، پایان شومی را رقم زده است.

رامین جوادی می‌گوید که با استفاده دوباره از آن قطعه، در واقع قصد داشته تا اثر آن را معکوس کند! پیانو وارد می‌شود و مردم می‌روند، «اینجا دوباره پیانو وارد می‌شود، سیاهی به سوی نابودی می‌رود!» در طول این اپیزود هم، نا‌امیدی موج می‌زند. آن‌ها جنگیدند و جنگیدند، اما پادشاه شب (نایت کینگ) غیرقابل نفوذ بود. وقتی به صحنه موعود وارد می‌شود، پیانو خودش را نشان می‌دهد، مثل این است که می‌خواهد بگوید: «اینجا پایان ماجراست»، اما درست همین جا است که نقطه چرخش داستان از راه می‌رسد و مخاطب را غافل‌گیر می‌کند، حالا دیگر پیانو پایانی روشن را نوید می‌دهد. حضور این قطعه پیانو، به خاطر سابقه ذهنی که مخاطبان از ورود پیانو در قطعه «نور هفت» در فصل ششم داشتند، آن‌ها را گمراه کرد. جوادی می‌گوید:

ما همیشه موسیقی را به عنوان یکی از شخصیت‌های سریال در نظر می‌گیریم.

منببع:
PRIMETIMER

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *