جوایز موسیقی گلدن گلوب ۲۰۲۰ – جوکر، برنده جایزه بهترین موسیقی فیلم

موسیقی درخشان فیلم «جوکر» و بازی بی‌نظیر تارون اجرتون در فیلم راکت‌من،  از برگزیده‌های گلدن گلوب ۲۰۲۰:

هفته گذشته ستاره‌های سینما در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در لس‌آنجلس جمع شدند. امسال در این مراسم شاهد حضور قطعات فوق‌العاده‌ای در موسیقی فیلم بودیم: موسیقی فیلم زنان کوچک ساخته الکساندر دسپلا، موسیقی فیلم ۱۹۱۷، ساخته توماس نیومن و بالاخره موسیقی فیلم جوکر به آهنگ‌سازی هیلدورگودنادوتیر که توانست جایزه بهترین موسیقی فیلم را از آن خود کند.

موسیقی هراس‌انگیز فیلم جوکر در حقیقت آینه‌‌ای از داستان پیچیده این فیلم است.

این جایزه در زندگی کاری آهنگ‌ساز ایسلندی اتفاق مهمی به شمار می‌آید. هیلدور گودنادوتیر نخستین زن آهنگ‌ساز است که در ۱۹ سال اخیر برنده جایزه گلدن گلوب شده است و نخستین زنی است که  برای ساخت موسیقی یک فیلم جایزه‌ای را به‌طور مستقل از آن خود کرده است.

صحنه رقص جوکر در دستشویی شاید صحنه خاصی نباشد اما موسیقی آن در ذهن مخاطب می‌ماند. ملودی تاثیرگذار و آمیخته به خشم ویولن‌سل، رقص غم‌انگیز جوکر را به‌خوبی همراهی می‌کند.

هیلدور گودنادوتیر پیش از این نیز برای ساخت موسیقی متن سریال چرنوبیل برنده جایزه امی شد.


واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر نیز در رقابت با آدام درایور و کریستین بیل جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. او (پس از دریافت جایزه) در سخنرانی جالب خود به تغیرات آب‌وهوایی زمین اشاره کرد و درباره ضرورت اصلاح سبک زندگی برای نجات کره زمین و کنترل گرمایش آن صحبت کرد.

در این مراسم همچنین  فیلم راکت‌من، که براساس زندگی التون جان، خواننده و آهنگ‌ساز انگلیسی ساخته شده است، برنده جایزه بهترین ترانه غیراقتباسی برای ترانه «I am gonna love me again» شد. این ترانه را شاعر و هنرمند انگلیسی، برنی تاپین سروده است. تارون اجرتون، بازیگر نقش سر التون جان در این فیلم، به‌واسطه بازی و اجرای قدرتمندش روی صحنه جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. او مدتی را صرف یادگیری خوانندگی کرده بود تا برای نقش خود آماده شود.

از جوایز قابل توجه دیگر در گلدن گلوب ۲۰۲۰ که به حوزه موسیقی مربوط می‌شود، جایزه بهترین بازیگر زن برای رنی زلوگر است که به‌خاطر بازی تاثیرگذارش در فیلم جودی و در نقش جودی گارلند، خواننده، بازیگر و رقصنده آمریکایی دریافت کرد. البته با شنیدن اجرای زیبای او از قطعه «Over the Rainbow» متوجه می‌شویم که انتظار می‌رفت که او از پس ایفای چنین نقشی بربیاید.
کاترین بات، خواننده و مجری (شبکه) کلاسیک اف ام می‌گوید: معلوم است که او بسیار (موسیقی) گوش می‌دهد.صدایش پرنفس است و هر نت را دقیق و با اعتماد به نفس ادا می‌کند.

منبع
Classic FM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *