موسیقی متن چرنوبیل و بازی تاج و تخت، برندگان جایزه امی ۲۰۱۹

جایزه امی جایزه‌ای است که به بهترین تولیدات تلویزیونی آمریکا تعلق می‌گیرد. گفته می‌شود که ارزش این جایزه معادل جایزه گرمی ( برای موسیقی) و اسکار (برای فیلم) است. اهدای این جایزه نخستین بار در سال ۱۹۴۹ در لس‌آنجلس انجام شد و یک سال پس از آن به رویدادی ملی تبدیل شد. این جایزه در طول سال و در رویدادهای گوناگون، به بخش‌های مختلف تولیدات تلویزیونی مثل اخبار، برنامه‌های ورزشی، سریال‌ها و سایر برنامه‌های تخصصی و عمومی تعلق می‌گیرد.

رامین جوادی برای دومین بار برنده جایزه امی (۲۰۱۹) شد


رامین جوادی آهنگساز ایرانی‌آمریکایی توانست برای دومین بار این جایزه را برای موسیقی فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت از آن خود کند. او در این روزها آخرین اجراهای زنده خود از موسیقی بازی تاج و تخت را در آمریکا روی صحنه می‌برد.

سریال بازی تاج و تخت در مراسم پرایم‌تایم امی ۲۰۱۹، در زمینه‌های دیگری چون طراحی لباس، ضبط صدا، بهترین بازیگر مکمل و… نیز جوایزی از آن خود کرد.

موسیقی متن سریال چرنوبیل‌، برنده جایزه امی ۲۰۱۹

سریال چرنوبیل یک مینی‌سریال آمریکایی است که در سال ۲۰۱۹ از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. این سریال روایتی از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل است که در سال ۱۹۸۶ (۱۳۶۵ شمسی) در نیروگاه چرنوبیل در شمال اوکراین رخ داد.

آهنگ‌ساز این سریال، هیلدور گورنوادوتیر، موزیسین ایسلندی است که موفق شد جایزه امی ۲۰۱۹ را برای ساخت موسیقی سریال چرنوبیل از آن خود کند.

منبع
Classic Fm
ویکی‌پدیا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *